Start very Slowly
Repeat each line as many times as necessary
and continue on to the next witnout stopping so the
singl stroke roll
will be heard to form step by step

Play each of the notes with a full, even sound

Start very Slowly
Paradiddle played using the two sound-level concept,
sounds much different.
Rlrr Lrll Rlrr Lrll

GRACE NOTES:

are used to reinforce another note of full time value.

have NO measured time value.

having no real time value, therefore do not receive a full sound value. (They are softer than the note complimented.)

A. LEARNING PROCEDURE

Start very slowly

LEFT stick UP to its normal extreme (about 12" above the playing area, do not lift the arm) RIGHT stick DOWN as close to the playing area as possible (about 1" above the drum)

Strike BOTH sticks on the drum at the same time*

Now reverse the stick positions

Strike BOTH sticks on the drum at the same time*

Continue this procedure GRADUALLY increasing the speed and bringing the sticks closer to the drum.

The sticks do not actually strike at the exact same time, Since one stick is up and the other stick is down, obviously the "down stick" will strike slightly before the "up stick". This is correct. When both sticks DO strike the drum at the same time, a thin, "popping" sound occurs which should be avoided.

The Five Stroke Roll is played in this manner, beginning and ending with same stick but may be started from either hand.

Asan exercises, this roll should be started very slowly and gradually speeded up to the limit of the performer's

ability and then just as gradually slowed down to the starting point.

The Nine Stroke Roll is played in this manner, beginning and ending with same stick but may be started from either hand.

Asan exercises, this roll should be started very slowly and gradually speeded up to the limit of the performer's

ability and then just as gradually slowed down to the starting point.

Once the long roll can be SMOOTHLY executed in the "closed position" ,

it can then be used to SUSTAIN the drum in a musical composition.

While there may be a variety of different length rolls, each of these must have the same consistency

in sound (all the rolls must be "crosed" the same amount).

And of course, each roll of a particular length must SOUND the SAME when repeated during a composition.

To insure this accuracy, learn the corresponding "roll pattern" for each of the various rolls below.

 

シングルストロークロール

始めはゆっくりとしたスピード(70)から始めて下さい。
一つのラインを何度も繰り返して正確にヒット出来るようにしましょう。
ノートはフルストロークですべての音が同じ強さになるように叩きます。

シングルパラディドル

始めはゆっくりとしたスピードから始めます。
ひとつのラインが完全に叩けるようになったらテンポを上げていきましょう。
パラディドルは手順が右、左、右、右、左、右、左、左、(Rlrr Lrll)となりRとLにアクセントが付きます。始めのRはフォルテでヒットしますが、その次にヒットするrはピアニシモなのでダウンストロークをつかいます。ふたつめのノート l は次に L、 フォルテでヒットするのでアップストロークで叩きます。強弱がはっきりとつけられるように何度も繰り返して練習して下さい。

フラム

GRACE NOTES(装飾音符)はアップストロークを使います。主音となるQuarter Noteはダウンストロークで打ち、強弱がはっきり付くようにしてください。

ファイヴ ストロークロール

The Five Stroke Rollの手順は RRLLR, LLRRL, 32分音符を一拍、8分音符の裏(OFF)まで右と左で演奏します。

始めはスティックコントロールがうまくいかずツブが揃いにくいのでゆっくりしたテンポで右手だけのパターンを繰り返し

次に左手からのトレーニングに移ると良いでしょう。

右、左、のサウンドが落ち着いたら二つを組み合わせテンポを上げて練習して下さい。

ナイン ストロークロール 

The Nine Stroke Rollの手順は RRLLRRLLR, LLRRLLRRL, 32分音符を一拍、2拍目の頭(ON)まで右と左で演奏します。

始めはスティックコントロールがうまくいかずツブが揃いにくいのでゆっくりしたテンポで右手だけのパターンを繰り返し

次に左手からのトレーニングに移ると良いでしょう。

右、左、のサウンドが落ち着いたら二つを組み合わせテンポを上げて練習して下さい。

セヴンティーン ストロークロール

The Seventeen Stroke Rollの手順は RRLLRRLLRRLLRRLLR, 32分音符を二拍、3拍目の頭(ON)まで演奏します。

この先のLong RollはFiveあるいはNineがこれに足されていきます。 

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